نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان اوقاف و امور خیریه، 'سید حسین نقوی حسینی' با بیان اینكه وقف یكی از سنت های پسندیده و از ارزش های اسلامی به شمار می آید، افزود: مردم مسلمان به تبعیت از آموزه های قرآن و سنت و سیره رسول اكرم (ص) و ائمه اطهار علیهم السلام اموال خود را برای امور خیر، اداره افراد بی سرپرست و ایتام و سایر امور عام المنفعه وقف می كنند.

وی با اشاره به اینكه واقفان با وقف بخشی از درآمدهای خود در مسیر امور خیر به دنبال ثواب اخروی و دنیوی هستند، خاطر نشان كرد: وقف یكی از سنت های خیر و ماندگار نیك بشری است.

وی ادامه داد: اگر كسی می خواهد مطمئن باشد كه آنچه از اموال خود را برای مستمندان و بی سرپرستان درنظر می گیرد واقعا در مسیر اصلی اش صرف می شود وقف از بهترین راه ها به شمار می آید.

رییس كمیته مطالبات ملی مجلس اضافه كرد: تا تاریخ باقی است كسی نمی تواند نیت واقف را به مسیر دیگری هدایت كند چرا كه حكم وقف را هیچ كس نمی تواند تغییر دهد.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت وقف در زمان حیات واقف اظهار داشت: وقف اموال در زمان حیات واقف می تواند این اطمینان را در او ایجاد كند كه خیری كه انجام می دهد كاملا در مسیر اهداف و نیت او صورت می گیرد و پس از مرگ او نیز هرگز دستخوش تغییر نخواهد شد.

نماینده مجلس هشتم با بیان اینكه وقف در جوامع اسلامی و در كشور ما موضوعی جا افتاده است ، خاطر نشان كرد: باید ویژگی های مثبت وقف، خیرات و بركات آن برای مردم تبیین شود تا گرایش به وقف افزایش یابد.

نماینده ورامین و پیشوا در مجلس هشتم ادامه داد: با توجه به اینكه مسلمانان دوست دارند برای خود صدقه جاریه ای ایجاد كنند، اگر اهمیت وقف به درستی به مردم شناسانده شود آنها با وقف اموال خود منشا خیر و ثواب طی سالیان و قرن های متمادی خواهند شد.

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینكه سازمان اوقاف و امور خیریه باید از طریق آموزش، مردم را با مختصات و ویژگی های مثبت وقف آشنا كند، گفت: مردم باید از طریق جلسات آموزشی در مساجد، تكایا و حسینیه ها با نكات برجسته وقف آشنا شوند چرا كه در این صورت است كه شاهد تحول و گرایش جدی مردم به سمت وقف خواهیم بود.

نقوی حسینی اضافه كرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اگر مردم را به خوبی آگاه كند وقف در جامعه احیاء خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت اداره امور موقوفات بیان داشت: سازمان اوقاف وامور خیریه باید به دقت مراقبت كند تا درآمد حاصل از اموال وقف در مسیر درست و در راه نیات واقفان هزینه شده و به مصرف برسد.

وی خاطر نشان كرد: در شرایط كنونی رسیدگی به خانواده های بی سرپرست و خانواده های نیازمند از جمله نیازهای امروز جامعه به شمار می آید كه وقف می تواند مشكلات این قشر از افراد جامعه را برطرف كند.

فراهنگ 1883**1588





:: برچسب‌ها: سیاتل , آیفون , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: